Dag 4: van LA naar Palm Springs & Desert Hot Springs

20 juli 2018 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Afscheid van LA

Drie nachten samen in één bed... uiteindelijk viel het gesnurk en het gedraai mee.

Nadat we Jason bedankt hebben voor zijn gastvrijheid zijn we op pad gegaan. Vandaag moest het dan gebeuren. Wij gaan naar Beverly Hills, daar waar al die bekende filmsterren wonen. Wij gaan ze zeker zien, sterker nog, misschien wachten ze ons wel op.

Helaas, niets was minder waar. Onze mooie huurauto werd gedegradeerd tot koekblik, de Ferrari’s en Maserati’s hadden hier de overhand.  (Waarschijnlijk) hele grote huizen werden aan het zicht ontrokken door hoge hekken en bomen. Celebrities... ze wonen er vast, maar wij hebben ze niet gezien, óf niet herkend.

Hot...hot...Desert Hot Springs/Palm Springs

Dan door naar onze volgende bestemming. Niet zo heel ver... ongeveer 200 kilometer, de kortste roadtrip van de vakantie. Eindelijk uit de drukte van de grote stad. Brede snelwegen, waar we voor de verandering lekker even konden doorrijden.

Na onderweg nog een lunchstop te hebben gehouden, kwamen we om precies 15.00 lokale tijd (0.00 uur Nederlandse tijd) aan in Desert Hot Springs. En hot, dat was het! De buitentemperatuurmeter gaf aan 109°F, omgerekend 43°C. Even naar buiten voor een paar foto’s. Helaas verscheen na twee minuten de melding; ‘Uw iPhone is te heet, eerst laten afkoelen’. Snel de auto in, op naar ons volgende adres bij cowboy Bill. Een mooi huis waarvan Jort een filmpje gemaakt heeft. Dat zegt meer dan genoeg. Na boodschappen te hebben gedaan, waarbij we flink wat water ingeslagen voor hebben voor de komende week in deze hoge temperaturen, willen we nog een wandeling maken. Het doel is een Canyon met een indianenehut en mooie uitzichten (en poema’s en ratelslangen). Helaas was de entree al gesloten. Dan maar op tijd eten en naar bed. Vanavond een keertje geen fastfood, we eten een zelfgemaakte salade en burrito’s.

Morgen hebben we heel veel kilometers voor de boeg op weg naar Phoenix, de vierde grootste stad van Amerika, via het Joshua Tree National Park.

De foto’s van dag 4 zijn te vinden onder foto’s > Dag 4. Vergeet ook de video van het huisje niet te bekijken!