Dag 15 & 16: Yosemite National Park & Oakhurst

1 augustus 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Het derde en laatste National Park van onze reis was Yosemite. We hadden van tevoren twee dagen in Yosemite gepland, maar enkele dagen van tevoren hadden we vernomen dat er een brand woedde in Yosemite. Hierdoor was het grootste deel van het park helaas afgesloten en konden we alleen over de Tioga Pass rijden en hiervan de aanliggende uitzichtpunten bezoeken.

Meteen aan het begin van het park hebben we een korte hike gedaan, deze was steil bergop en bracht je naar een mooi uitzichtpunt. Toen we onze weg vervolgden kwamen we aan het begin nog bij een aantal meren, beekjes en uitzichten over beboste bergen.

Naargelang we verder het park in reden, merkten we dat de uitzichten steeds verder ontnomen werden door de rook. Ook als we even uitstapten ademde je meteen rooklucht in. Bijna aan het eind van de Tioga Pass kwamen we bij het afgesloten Yosemite Valley, Glacier Point en de Half Dome die we dus helaas niet konden zien en we vooralsnog alleen van de foto's op internet kennen. Hier waren we op het punt dat we het dichtst bij het vuur konden komen (20 mijl/32 kilometer). Er hing hier veel rook en er dwarrelde veel as rond.

Op weg naar de uitgang van het park reden we over iets wat een hele mooie weg was geweest... als er geen rook was. Na een dag hadden we alles wat open was gezien, waardoor we de tweede dag een andere bezigheid moesten vinden rond Oakhurst. Helaas was dit ook niet zo'n succes. De trail waar we naartoe wilden was ook afgesloten door brand, het meer waar de naartoe wilden kostte veel entree, de souvenirwinkels hadden rommel en de blackjacktafels in het casino waren te duur.

Morgenvroeg hebben we een vier uur durende rit naar San Francisco voor de boeg. De foto's zijn te vinden onder Foto's > Albums

1. Annerie:
    2 augustus 2018
    Erg jammer, die brand!
  2. Piet:
    2 augustus 2018
    Yogi bear dus gemist? En waar zijn de indianen?😂😂