Dag 14: Death Valley

30 juli 2018 - Death Valley, California, Verenigde Staten

Vandaag gingen we naar het heetste en diepste punt van Amerika: Death Valley National Park.

Na een rit van drie uur, kwamen we hier rond 11.00 aan. Terwijl de buitentemperatuur bleef stijgen, kwamen we voorbij de eerste uitzichtpunten voor wat fotootjes. Bij het derde mooie punt, de Golden Canyon, konden we een hike doen. Aan het begin van de route stond een waarschuwing: STOP, extreem hitte gevaar, wandelen na 10.00 wordt niet aangeraden. De totale route was iets meer dan drie kilometer, waardoor we na een paar honderd meter toch maar omgedraaid zijn.

Na de Artists Drive gereden te hebben, een 14 kilometer lang kronkelweggetje door mooie bergen, was de volgende stop Badwater, het diepste punt van Noord Amerika (86 meter onder zeeniveau). Toen we uitstapten op de parkeerplaats zagen we in de verte het grote zoutmeer al liggen. Om hier naartoe te komen moesten we nog wel een stukje lopen. Ook hier stond een waarschuwingsbord, maar omdat de eindbestemming al in het zicht lag en het maar 1710 meter retour was, hebben we de wandeling toch gewaagd. Ondertussen gaf de temperatuurmeter van de auto bijna 50 graden aan. Het was een zware wandeling.

Na het nodige afkoelen met water, natte handdoeken, de airco op een hoge stand en een dubbele shirtwissel hebben we ons pad vervolgd richting onze tussenstop voor Yosemite. Ondertussen zijn we gearriveerd in de AirBNB waar we in een klein kamertje gestopt zijn met 17 paardenbeeldjes en andere poppen, echt iets voor ons dus. We zijn blij dat we hier maar een nachtje hoeven te logeren.

De foto’s zijn te vinden onder foto’s > Albums

1. Annerie:
    31 juli 2018
    Zo, nou ben ik weer “bij”. Mooi allemaal! En wat een hitte, pff....
  2. Piet:
    31 juli 2018