Dag 20: Big Sur

5 augustus 2018 - Ventura, Verenigde Staten

Na een autorit van ruim tien uur zijn we aangekomen in ons hotel in Ventura.

Vanmorgen hebben we extra vroeg de wekker gezet. Een douche genomen, gevolgd door het prima ontbijt en verzorgd door Marie. Daar was ze heel goed in, net als de oren van je kop af lullen in de vroege ochtend.

Na het hartelijke afscheid begonnen we aan onze lange rit die ons over de bekende weg ‘Big Sur’ zou voeren. De ‘Big Sur’ is een kustweg met steile rotskusten, mooie uitzichten en heel veel bochten. Afgelopen winter werd de weg afgesloten omdat er door een modderstroom een stuk van de route weg was weggeslagen.

Onder druk van onze komst, hebben ze er voor gezorgd dat de weg vorige week weer open kon. Een mooie tocht waarbij we onderweg nog uitkwamen bij een zwaar motorongeluk en daarna bij een strand vol met zeeolifanten.

Tien uur in de auto, twee pauzes en wat fotomomenten later zitten we in Ventura. Morgen hopen we op nog wat strand voordat we weer richting Nederland vertrekken.

Bekijk zeker de foto’s van de mooie uitzichten.