Dag 17 & 18 & 19: San Francisco

4 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dat was even wennen. Na een autorit van enkele uren kwamen we aan in San Francisco. Het was KOUD. Zo’n 14 graden. Dat is zo’n 35 graden minder dan enkele dagen geleden. We moesten voor het eerst onze lange broeken en truien aan. De eerste dag hebben we gebruikt om een beetje kennjs te maken met de stad. We hebben de Painted Ladies bekeken, een paar huisjes à 4 miljoen dollar met de op de achtergrond een mooi uitzicht op San Fransisco.

De tweede dag hebben we fietsen gehuurd om naar en vervolgens over de ‘Golden Gate Bridge’ te fietsen. Het was flink werken. Omhoog, omlaag en dat alles met een flinke wind. De tocht was zeker de moeite waard. Nadat we de fietsen teruggebracht hadden was het al weer tijd voor het volgende uitstapje. In mei hadden we al tickets besteld voor een boottocht naar en een bezichtiging van het beroemde gevangeniseiland ‘Alcatraz’ (Jawel, dat van die ontsnapping). Clint Eastwood was er dus niet meer, maar ondanks dat zeer de moeite waard. Indrukwekkend.

De laatste dag in San Francisco hadden we ingeruimd voor een tocht door Silicon Valley. We hebben de hoofdkantoren bekeken van o.a. Apple, Samsung, Netflix en Ebay. Leuk om die eens gezien te hebben en natuurlijk bij elke naambord hebben we (al dan niet met toestemming van de bewaking) een foto gemaakt.

Zondag gaan we heel vroeg op pad voor onze laatste en tevens langste roadtrip. Via de kustweg ‘Big Sur’ hopen we tegen de avond aan te komen bij onze laatste halte: Ventura. Misschien dat we maandag, na het koude San Francisco, nog een dagje kunnen opwarmen aan het strand.

De foto’s zijn te vinden in het album: Dag 17 & 18 & 19: San Francisco

1. Edwin:
    5 augustus 2018
    Leuk om te lezen! Volgens mij heb je nu meer gefietst dan de afgelopen 5 jaar.