Dag 11, 12 & 13: Las Vegas

27 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na de ontspanning en de zandstraling bij Lake Powell gaan we eindelijk de kans krijgen om onze vakantie terug te verdienen. We gaan naar: Las Vegas.

Na een hele lange autorit doemt uit het niets, midden in woestijn deze roemruchte stad op.

Eerst maar richting hotel. Het inchecken verliep vlot en de kamer viel, in tegenstelling tot de vele negatieve recensies, reuze mee. Alleen de wifi reikte helaas niet tot op onze kamer. We hebben de koffers neergezet en zijn meteen richting Strip gelopen, the place to be. Het leek of we vergezeld werden door heel veel mensen die allemaal een föhn op ons gericht hielden. Wat een hitte: met recht een woestijnstad.

We liepen als eerste naar het Bellagio Hotel, waar we op tijd waren om de wereldberoemde fonteinshow te aanschouwen.

De indrukken na de eerste dag: Heet, heel druk, mondain en toeristisch.

We bezoeken alle beroemde hotels/casino’s zoals MGM grand, Luxor, New York New York etc. Het ene nog groter en indrukwekkender dan het andere.

Gelukkig hadden ze allemaal een casino zodat we de Black Jack tafels leeg konden trekken. Na heel veel uren acher de tafels te hebben gezeten bleek dat tegen te vallen, maar verlies hebben we niet geleden. Dus de vakantie gaan we toch maar zelf betalen.

De laatste avond zijn we naar Fremont Street geweest, het oorspronkelijke Las Vegas. Een straat, vol met leegstaande en vervallen hotels, die uitkomt bij een modern opgeknapt toeristenparadijs met straatartiesten en een geweldig plafond met videovoorstellingen.

Kortom: Las Vegas, weer een bijzondere ervaring tijdens onze mooie reis.

De foto’s zijn te vinden onder foto’s > Albums