Dag 1: de reis naar Los Angeles

17 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Met een halfuur vertraging vertrekt de vlucht vanuit Schiphol naar onze beginbestemming: Los Angeles!

Na ook nog een vertraging van een uur op te hebben gelopen bij de paspoortcontrole,  konden we eindelijk de auto op gaan halen en richting ons appartement in de buurt van de Hollywood Boulevard vertrekken.

Verkeer, verkeer, verkeer
Met de auto door Los Angeles rijden is gerust een hele opgave te noemen. Het is verkeerslicht na verkeerslicht en overal staan er lange rijen auto's. Als de navigatie een reisduur van een kwartier aangeeft, kun je dit gerust keer 2.5 doen.

Ook richting de Walmart, waar we heen gingen om een koelbox voor tijdens de roadtrip, een ontbijtje voor de komende dagen en veel water te kopen, hadden we hier veel last van.

Jetlag
Tijdens deze reis hebben we ook te maken met een tijdsverschil van negen uur ten opzichte van Nederland. Nadat we in het appartement waren aangekomen en onze boodschappen gedaan hadden, waren we iets meer dan 24 uur achter elkaar wakker geweest. We lagen er de eerste dag daarom ook al om 19.30 in. Goed uitgerust werden we wakker en keken we op de wekker... nog geen twaalf uur 's nachts 😅. Dat bedoelden ze dus met een jetlag.

Na nog wat (mislukte) slaappogingen besloten we om 5.00 uur 's nachts om de eerste blog te typen en om vroeg op pad te gaan richting de bekende boulevards van Santa Monica en Venice Beach om de verkeersdrukte te vermijden en hopelijk een goede parkeerplek te vinden.

De foto’s van de eerste dag zijn te vinden onder (verrassend) Foto’s > Albums > dag 1.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dimphy:
    18 juli 2018
    Geniet van de trip!
  2. Piet:
    18 juli 2018
    Vertel gerust meer; het wordt zeker interessant
  3. Bart en Mellie:
    19 juli 2018