Dag 3: Hollywood en Beverly Hills

19 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Onze laatste hele dag in Los Angeles gingen we naar hetgeen waar Los Angeles zo bekend van is.

We lopen ons kamer uit, gaan 150 meter naar links en we staan op de wereldberoemde Hollywood Boulevard met haar Walk of Fame. Naast de paden met in totaal zo'n 2000 sterren, zijn veel souvenirwinkels te vinden waar we regelmatig naar binnen duiken.

Het Hollywood Sign
Als we het grootste gedeelte van de Boulevard gezien hebben, vertrekken we richting het Griffith Observatory. Een van de beste plekken in LA om het Hollywood sign te bewonderen. Maar vanaf dit uitzichtpunt, hemelsbreed zo'n 500 meter van het teken verwijderd, lijken de Hollywoodletters nog steeds ver weg en zijn ze moeilijk duidelijk te vangen in een foto. Gelukkig zien we verderop in het aangrenzende Griffith Park nog wat paadjes die ons wel eens dichter bij zouden kunnen brengen. Na een bochtig tochtje door de Hollywood Hills zijn we uiteindelijk zo'n 200 meter van de letters verwijderd. Dichterbij gaan we helaas niet komen.

Grote huizen, dure winkels
Na de Hollywoodletters uitgebreid op de foto gezet te hebben, stappen we de auto in en vertrekken we richting Rodeo Drive, de PC Hooftstraat van Los Angeles. Elk duur merk zit hier met een mooie vestiging en dat het een bepaalde doelgroep aantrekt is te zien aan de mooie auto's die voor de winkeldeuren geparkeerd staan.

Na hier even rond gekeken te hebben, rijden we nog even door de straten van een aantal mooie wijken met grote huizen in Beverly Hills en gaan we weer richting ons appartement. Onderweg nog even een avondmaal scoren bij Wendy's, want als je in Amerika bent kun je deze keten niet langs je af laten gaan 😋

De foto’s van de derde dag zijn te vinden onder Foto’s > Albums.

1. Annerie:
    20 juli 2018
    Leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten!