Dag 7 & 8: Grand Canyon

24 juli 2018 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Na een mooie autorit van iets meer dan 300 kilometer arriveerden we bij het Grand Canyon Inn Motel in Valle, een heel klein plaatsje op zo’n 35 kilometer van de Grand Canyon. Wat een verademing in vergelijking met ons vorige verblijf. Een prachtige kamer; schoon en ruim. De bedden waren opgemaakt alsof er twintig graden vorst verwacht werd, maar dat was zo verholpen. Ook de lange autorit was mooi. Waar we vertrokken uit Phoenix en het eerste uur door een woestijnachtige omgeving reden met veel zand en cactussen langs de weg, sloeg de omgeving binnen een kwartier om naar uitgestrekte beboste bergen, waar zelfs waarschuwingen voor gladheid/ijs/sneeuw aangegeven stonden. Aangezien we nog niet konden inchecken zijn we snel doorgereden naar waar we voor gekomen zijn: the Grand Canyon.

Een Amerikaan die we gisteren onderweg tegen kwamen en hoorde dat wij naar de Grand Canyon onderweg waren, fronstte zijn wenkbrauwen en zei: “Grand Canyon? Just another hole in the ground.”

Na aangekomen te zijn in het Visitors Centre besloten we vol goede moed een wandeling te starten van uitzichtpunt naar uitzichtpunt.

Wat we te zien kregen laat zich niet beschrijven. Dat gaan we dus ook niet doen. Woorden als imponerend, overweldigend en groots schieten te kort. Het is niet in woorden én niet met foto’s te beschrijven. Voor onze twee dagen ‘Grand Canyon’ willen we het dan ook hier maar bij laten.

Bekijk de foto’s en probeer het onmogelijke: je een idee te vormen hoe het in het echt is.

De foto’s zijn te vinden onder foto’s > albums > Dag 7 & 8: Grand Canyon