Dag 6: Phoenix en omgeving

22 juli 2018 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Op onze enige dag in Phoenix gingen we richting het Lost Dutchman State Park. Met een 112 graden Fahrenheit (+- 44.5 graden) op de thermometer hadden we nog geluk, het was de koelste dag van de week in Phoenix.

De eerste stop was Goldfields Ghost Town. Een verlaten stadje met het echte Wilde Westen-gevoel. Er was een stationnetje, gevangenis, shooting range, kerkje, overblijfselen van een goudmijn, bank, bordeel en uiteraard een echte saloon.

Hierna zetten we onze weg voort richting de Canyon Lake, een meer midden tussen de bergen. Na hier even in de schaduw gelegen te hebben reden we verder het park in over kronkelweggetjes met veel mooie natuur.

Toen we hier waren uitgekeken was het drie uur 's middags. We hadden nog wel tijd voor een activiteit, maar wat was er nog te doen in Phoenix? Via een app kwamen we op het spoor dat er een minigolfbaan vlakbij ons motel was. Omdat we ook in Amerika onze golfskills tegenover elkaar willen bewijzen, zijn we hier naartoe gegaan. Een niet al te intensieve activiteit zou je zeggen, maar toch waren we na enkele holes doorweekt van het zweet. Hoe weinig je ook doet, tegen 45 graden Celsius zijn we niet opgewassen.

Morgenochtend vertrekken we naar het tweede National Park van onze roadtrip, de Grand Canyon.

De foto's van dag 6 zijn te vinden onder foto's > albums > dag 6

1. Annerie:
    23 juli 2018
    Mooi verslag steeds! Leuke foto’s/filmpjes. En wat een hitte. Hier komende week ook boven de 30 graden.
  2. Piet:
    23 juli 2018