Dag 5: Joshua Tree National Park en de trip naar Phoenix

21 juli 2018 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag stond ons eerste National Park op het programma: Joshua Tree National Park. Het weer viel gelukkig mee, het was "maar" 36 graden. Het was een woestijn met uitgestrekte velden vol Joshua Trees, rotsen en cactussen. In dit park hebben we twee trials bewandeld en (vooral Jort) hier en daar de rotsen beklommen.

Nadat we nog heel wat kilometers door het park gemaakt hadden en mooie uitzichten hebben gezien (zie hiervoor de foto's), vervolgden we onze weg richting Phoenix. Samen met de afgelegde kilometers in Joshua Tree National Park een van de langste roadtrips van de vakantie. Deze weg was meer dan 300 kilometer aan een stuk rechtvooruit.

Bij aankomst in Phoenix was er nog wel een kleine tegenvaller; onze reservering stond niet in het systeem van het motel waar we geboekt hadden. Gelukkig konden we nog wel terecht, al hebben we over dit motel niet veel goeds te melden. Er hangen veel louche figuren rond, de kamers ruiken muf en naar rook, geen/slechte Wi-Fi, luidruchtige airco, kapotte kranen en zo zijn er nog wat punten te noemen. Maar goed, er staan bedden en daar kwamen we voor!

De foto's van het Joshua Tree National Park zijn te vinden onder foto's > albums > dag 5.